Hollywood sosem csak a filmszerető közönség kedvében akar járni a legnagyobb színészek piedesztálra emelésével – a reklámszakma és a legdivatosabb márkák számára is óriási szívességet tesz, amikor egy-egy hakni erejéig „kölcsönadja” leghíresebb sztárjait.
Az már-már közhelynek számít, hogy a legtöbb színész reklámokban kezdi pályafutását, de egyáltalán nem ritka az sem, hogy már jól ismert és rég befutott sztárok bukkannak fel felkapott (vagy kevésbé felkapott) márkák hirdetéseiben és olykor bizony még azt is nehéz eldönteni, hogy a márka, vagy a reklámban megjelenő színész menőbb-e éppen.
Ezekből a reklámokból szemezgettem a teljesség igénye nélkül.
Clive Owen és a BMW
Nem is csupán reklámról, hanem komplett rövidfilm-sorozatról van szó, az akkoriban felfutásban lévő, manapság pedig a tévében is remeklő Clive Owen-nel a főszerepben, neves rendezők tolmácsolásában. 8 epizód készült 2001-ben és 2002-ben, majd egy folytatás 2016-ban.
Mi most a The Escape című, utolsó darabot nézzük meg, már csak azért is, mert a kisfilmet az a Neill Blomkamp rendezte, aki a pazar District 9 című filmje után gyakorlatilag Hollywood legkapósabb "portékája" lett.
Natalie Portman és a Miss Dior
2010 óta a Miss Dior arca Natalie Portman, a hosszú kampány egyik állomása ez a parfümreklám, amit a fotósból lett filmes, Anton Corbijn rendezett.
Nehéz eldönteni, hogy a szép fényképezés, vagy maga a színésznő igézőbb-e... a Dior mindenesetre nem döntött rosszul, amikor egy olyan világsztárt választott magának, aki időközben a filmes díjkiosztó gálákat is meghódította.
Orson Welles és a Paul Masson
Nem kétséges, hogy Orson Welles Hollywood legendái közé tartozik, ez a reklám azonban már jóval a nagy sikerei után készült, a színész-rendező ekkor már korántsem számított annyira felkapottnak, mint néhány évvel korábban.
De még ebből a szerepéből is sikerült legendát faragnia, köszönhetően azoknak a nem használt felvételeknek, amiken némileg ittas állapotban igyekszik megküzdeni a szövegével. Érdemes ezt is megnézni!
Adrian Brody és a H&M
Talán nem is az Oscar-díjas színész az igazi sztárja a H&M karácsonyi reklámjának... sokkal inkább a filmrendező, Wes Anderson, aki egyedi, azonnal felismerhető stílusát és vizuális látásmódját a reklámkészítésbe is átmentette, amivel egyáltalán nem járt rosszul a divatmárka: az eredmény igazán magával ragadó.
George Clooney és a Nespresso
Ezeket a reklámokat mindenki ismeri, aki az utóbbi időben bekapcsolta a televíziót.
Nem történik semmi szokatlan: George Clooney a jól bejáratott, kiskérpernyőn is szemmel láthatóan remekül működő sármját veti be, hogy eleganciát és stílust kölcsönözzön a kávémárkának.
Audrey Tautou és a Chanel No 5
Ki reklámozhatna jobban egy örökké divatos francia parfümöt, mint egy ízig-vérig francia színésznő?!
A kisfilmet ráadásul az a Jean-Pierre Jeunet rendezte, akinek Tautou sztárcsináló szerepét köszönhette az Amélie csodálatos élete című filmben. Nem is lehet véletlen, hogy az ott megismert, milliónyi szívet rabul ejtő hangulat és képi világ idéződik meg a reklámban is.
Brad Pitt és a Chanel No 5
Az egyik legnagyobb élő filmsztár azért megpróbálja felvenni a versenyt Audrey Tautou-val.
Némileg más a megvalósítás, a francia próbálkozáshoz képest kifejezetten minimalista megoldásról beszélhetünk. Egyszerű lehetett a koncepció: a készítők (és a megrendelők) bízhattak abban, hogy a világ egyik legismertebb arca már a szimpla megjelenésével is menőbbé tud tenni egy már egyébként is klasszikus terméket.
Matthew McConaughey és a Lincoln
Tökéletes iskolapéldája az aktuális divathullám bravúros meglovagolásának.
Az éppen színészi reneszánszát élő McConaughey jelenése az autóreklámban ügyesen játszik rá az akkoriban igencsak felkapott True Detective című sorozatban nyújtott alakítására. Az eredmény pedig egyszerre végtelenül cool és kitűnően parodizálható.
Bónusz: David Lynch és a Playstation
Kakukktojás a listán, hiszen nem jelenik meg világsztár a reklámban. A húzónév itt David Lynch, az ő filmjeiből jól ismert, védjegyszerű, hátborzongató hangulat és masszív őrület emelkedik a sokadik hatványra ebben a PS2-reklámban.
Nehezen tudok elképzelni ennél menőbb hirdetést egyetlen percbe sűrítve. Kihagyhatatlan!
Utolsó kommentek